|
چند خبرگزاری امریکائی گزارش داده اند که ایران در واکنش به
تهدیدات و احتمال عملیات نظامی ایالات متحده برای دستیابی به
مواد هستهای، تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف ذخایر اورانیوم
با غنای بالای خود اتخاذ کرده است. از جمله با تخریب عمدی
تونلهای محل نگهداری اورانیوم و مین گذاری ورودیهای آن،
دسترسی به حدود نیمتن از این مواد را بشدت دشوار و خطرناک
کرده است.
حتی در صورت توافق، عملیات بازیابی و خارجسازی این مواد
نیازمند تجهیزات سنگین، مین زدایی و زمانبندی دقیق است.
کارشناسان هستهای هشدار میدهند که این استحکامات میتواند
راه را برای پنهانکاری احتمالی ایران یا ادعای غیرقابل دسترس
بودن بخشی از ذخایر باز بگذارد. این تدابیر همزمان است با
مینگذاری تونلها در اصفهان و دیگر سایتها.
به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet
@pyknet
پیک نت ۱۴ ژوئن ۲۰۲۶ |